Helyszínbejárás – Sirok

A női önismereti expedíciónkat Sirok környékére tervezzük, és a május elsejei hosszúhétvégét arra szántuk a trénertársaimmal, hogy alaposabban is megismerjük a helyszínt. Fontos előre tudni, hol találunk vízforrásokat, megfelelő szálláshelyeket, úgyhogy ilyen szemmel akartuk megvizsgálni a terepet. Két napra/éjszakára elegendő élelmet és vizet vittünk magunkkal, kis gázfőzőt, sátrat, hálózsákot, esőkabátot (záporokat, zivatarokat ígért az időjárás előrejelzés).

A piros jelzésen indultunk el Sirok határában, ami hamarosan felvitt minket egy dombra, ahonnan csodás kilátás nyílt a környező, erdő-borította domboldalakra.

Mivel délután négy körül kezdtük a túrát, tudtuk, hogy két-három óránk van csak megtalálni a táborhelyünket az első éjszakára – szerencsére épp időben rá is bukkantunk egy viszonylag sík terepre, ahova mindhárman felállítottuk a sátrainkat. A lemenő nap sugarai átszűrődtek a fák között, miközben nekiálltunk vacsorázni.

Az időjárás nem is lehetett volna tökéletesebb – éjszaka is nagyon kellemes volt a hőmérséklet, 15 fok körül. A zivatarfelhők végül elkerültek minket, bár napnyugta után a villámok bevilágították a környező hegyeket. Az egyetlen dolog, ami aggodalomra adott okot, az egy este tíz óra tájban eldördülő lövés volt – csak remélni mertük, hogy nem egy vadászok által frekventált helyen vertük fel a sátrainkat.

Reggel ragyogó napsütésre és madárcsicsergésre ébredtünk.A A K

A kényelmesen elfogyasztott reggeli (kinek zabkása, kinek szendvics) után felszedelőzködtünk és útnak indultunk a kék túraútvonal mentén – amiről aztán letértünk egy erdészeti útra és már kora délután letáboroztunk, hogy pár órát “szólóban” tudjunk tölteni. Vacsorára ismét összegyűltűnk és sokáig beszélgettünk még a sötétben, figyelve, ahogy a csillagok lassan megjelentek a fejünk felett. Éjszaka ismét hallottam a vadakat körülöttünk motoszkálni (vaddisznók, őzek jártak körülöttünk), és reggel ismét csodás napfény üdvözölt minket.

Magát az útvonalat azonban nem találtuk ideálisnak ahhoz, hogy csoporttal is ezt járjuk be, de így legalább van okunk arra, hogy visszatérjünk egy újabb kintalvós túrára.

Írj hozzászólást

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.